ساختار مرکز
آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه: 145776
بازديدکنندگان امروز: 837
کل بازديدکنندگان: 614720
بازديدکنندگان آنلاين: 9
زمان بارگزاري صفحه: 0.9204 ثانيه
اخبار > تغذیه مناسب جهت افراد مبتلا به پرفشاری خون


  چاپ        ارسال به دوست

تغذیه مناسب جهت افراد مبتلا به پرفشاری خون

در صورتی که اضافه وزن دارید یا چاق هستید کاهش وزن در کاهش فشار خون موثر بوده و اثر بخشی داروهای ضد فشار خون را افزایش می دهدد، حتما وزن خود را زیر نظر مشاور تغذیه کاهش دهید.
مصرف چربی های جامد و حیوانی را کم کرده و به جای آنها از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون،آفتابگردان، کلزا )کانولا (در مقادیر کم استفاده نمایید.
مصرف سدیم چه به صورت نمک طعام و چه به صورت جوش شیرین) مانند  بعضی از نانهاي لواش ، تافتون و (را کاهش دهید.لازم به ذکر است که برخی از مواد غذایی حاوي سدیم یا نمک  زیادی هستند مانند سوسیس، کالباس، گوشت ها و ماهی های دودی، انواع پنیرها، کنسروها، سس ها و رب ها، انواع شور )مانند خیارشور و...(، ترشی و تنقلات مثل چیپس، پفک و انواع غلات و مغزهاي بو داده شده با نمک مانند نخودچی، بادام شور ..
مصرف گوشت قرمزرا کاهش  و مصرف ماهی را افزایش دهید (سعی کنید حداقل 2 بار در هفته به صورت کباب شده فرپز یا بخار پز از ماهی استفاده کنید.)
در تهیه مواد خوراکی از سیر و پیازبیشتری استفاده کنید. همچنین می توانید آنها را بصورت خام استفاده کنید (مصرف روزانه 2-3 حبه سیر در کاهش فشار خون موثر است.)

مصرف روزانه میوه ها و سبزي ها را افزایش دهید به خصوص آنهایی که حاوي پتاسیم هستند مانند: سیب، پرتقال، گریپ فورت، زرد آلو، موز،  آلو، انگور، کدو حلوایی، هندوانه، سیب زمینی آبپز، گوجه فرنگی، سیر، پیازومصرف انواع سبزی با برگ سبز تیره ) برگ چغندر، کاهو، جعفری و...( …
مصرف غذاهای شور را محدود کرده و از آوردن نمکدان  سر سفره اجتناب نمایید  . به جاي نمک در غذا از چاشنی هایی نظیر فلفل سبز، پیاز، آبلیمو، آبغوره بی نمک و آب نارنج استفاده کنید.
جهت کم شدن میزان شوري پنیر ، آن را در آب نگهداري کرده و بعد از مدتی آب آن را دور بریزید.
دریافت منابع غذایی کلسیم (شیرولبنیات کم چرب) ومنابع غذایی منیزیم نظیر مغزها ) بادام، پسته، فندق گردوکنجد از نوع بو نداده و بدون نمک( ، حبوبات، نان و غلات سبوس دار را افزایش دهید.
برخی سبزی ها مثل چغندر، هویج، انواع کلم ، اسفناج، کرفس، حاوی سدیم بالایی هستند . بنابراین مصرف آن ها را محدود کنید.
از اضطراب و استرس تا حد امکان پرهیز نمایید.
به ورزش های هوازی و قدرتی به طور منظم حداقل 40-30دقیقه در روز بپردازید
در مصرف چای ،قهوه و نوشیدنی های کافئین دار اعتدال را رعایت کنید.


٠٨:٠٤ - 1396/12/13    /    شماره : ٢٨٩٧٣    /    تعداد نمایش : ١٠٨


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج