ساختار مرکز
آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه: 1431
بازديدکنندگان امروز: 1061
کل بازديدکنندگان: 756236
بازديدکنندگان آنلاين: 13
زمان بارگزاري صفحه: 0.7644 ثانيه
شرح وظایف

رسالت واحد طرح و گسترش شبکه مرکز بهداشت شهرستان قم به شرح ذیل می باشد:

  • 1. مکان یابی و تاسیس مراکز ارائه خدمت به منظور افزایش پوشش خدمات بهداشتی و بهبود دسترسی
  • 2. عقد قرارداد و واگذاری برخی مراکز و پایگاهها و بخشی از خدمات از طریق خرید خدمت به منظور کاهش تصدی دولت و افزایش توان نظارتی
  • 3. مدیریت و نظارت بر نحوه خرید و تعمیر کلیه تجهیزات مورد نیاز مراکز ارائه خدمت
  • 4. مدیریت و آموزش نحوه به کارگیری ، سرویس و بهره برداری از تجهیزات موجود
  • 5. تامین اقلام دارویی مورد نیاز مراکز و پایگاهها و توزیع آن
  • 6. استاندارد سازی کلیه مراکز ارائه خدمات از نظر مکان و تجهیزات
  • 7. جذب و به کار گیری نیروی انسانی مورد نیاز از طریق پذیرش نیروی طرحی، عقد قرارداد و استخدام
  • 8. پذیرش و تربیت و آموزش بهورزان مورد نیاز جهت ارائه خدمات بهداشتی در خانه های بهداشت
  • 9. برنامه ریزی و هماهنگی جهت برگزاری دوره های آموزشی بدو و ضمن خدمت کارکنان
  • 10. آموزش دانشجویان رشته های مختلف پزشکی و پیراپزشکی در خصوص آشنایی با نظام عرضه خدمات بهداشتی و ساختار شبکه های بهداشتی
  • 11. مدیریت و نظارت بر اجرای برنامه پزشک خانواده شهری و روستایی
  • 12. جمع آوری اطلاعات ، توزیع فرمها و استخراج شاخصهای برنامه پزشک خانواده شهری و روستایی
  • 13. انجام محاسبات مربوط به حقوق پرسنل برنامه پزشک خانواده ، کارانه و ... 
  • 14. انجام پایش و نظارت بر روند اجرای برنامه پزشک خانواده شهری و روستایی
  • 15. پیگیری جهت جذب اعتبار و ارائه اطلاعات به سازمان بیمه خدمات درمانی
  • 16. جذب نیروی مورد نیاز برنامه پزشک خانواده شهری و روستایی
  • 17. ثبت کلیه گواهی های فوت صادر شده در استان در برنامه ثبت مرگ
  • 18. تجمیع اطلاعات و تهیه شاخص های مرتبط با مرگ و ارائه نتایج به واحدهای مرتبط حسب درخواست
  • 19. تامین کلیه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی مراکز
  • 20. جذب ، آموزش و ایجاد انگیزش در داوطلبان سلامت به منظور همیاری در ارتقاء سلامت جامعه
  • 21. به روز آوری اطلاعات دفاتر تشکیلات و طرح گسترش و ارائه گزارشات متنوع حسب مورد
  • 22. پیگیری و هماهنگی در خصوص جابجایی ، انتقال و توزیع متناسب نیروی انسانی
  • 23. تهیه و توزیع فرمها ، دفاتر و پرونده های مورد نیاز مراکز ارائه خدمت
  • 24. جمع آوری فرمهای آماری تکمیل شده از مراکز به صورت ماهانه
  • 25. تهیه سرجمع های آماری و ارسال گزارش به وزارت متبوع
  • 26. استخراج شاخص های بهداشتی مرتبط و ارائه گزارش اطلاعات جمع آوری شده به واحدها حسب مورد
  • 27. توزیع برگه های زیج حیاتی در سطح خانه ها و مراکز بهداشتی درمانی روستایی
  • 28. نظارت و پایش بر نحوه تکمیل اطلاعات زیج حیاتی
  • 29. ورود اطلاعات زیج حیاتی در برنامه مربوطه و ارسال گزارش برنامه به وزارت متبوع
  • 30. استخراج شاخص های بهداشتی زیج حیاتی و ارائه گزارش
  • 31. انجام سرشماری جمعیت روستایی
  • 32. انتشار نتایج حاصل از سرشماری
  • 33. ارائه مشاوره های آماری در برنامه پژوهشی سازمان و همکاری در پالایش داده ها و همچنین تحلیل نتایج
  • 34. گسترش و توسعه خدمات بهداشتی درمانی در حاشیه شهر