منوی اصلی
آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه: 117
بازديدکنندگان امروز: 524
کل بازديدکنندگان: 309678
بازديدکنندگان آنلاين: 5
زمان بارگزاري صفحه: 0.8892 ثانيه
پیام های آموزشی تغذیه

آیا می دانید؟

  • افزایش وزن و چاقی یکی از عوامل مهم ابتلا به بیماری‌های قلبی است؟
  • خطرناک‌ترین نوع چاقی، تجمع چربی در ناحیه شکم د   خطر بیماری‌های قلبی کمک خواهد کرد.
  • بهترین راه دستیابی به وزن دلخواه افزایش فعالیت بدنی و رعایت رژیم غذایی کامل و سالم است.مصرف زیاد نمک از طریق غذاهای آماده و کنسرو شده، خیارشور، آجیل شور، تنقلاتی مانند چیپس و پفک ... زمینه‌ی ابتلا به فشارخون را ایجاد می‌نماید.
  • مصرف سوسیس و کالباس، شیرینی‌های خامه‌ای، سس‌ها، کباب‌های کوبیده و آبگوشت‌های پرچربی خطر ابتلا به چاقی و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.
  • حبوبات (عدس، لوبیا، ماش و ...) منابع بسیار خوبی از نظر پروتئین هستند و مصرف روزانه یک لیوان از آن‌ها توصیه می‌شود.
  • مصرف روزانه نصف لیوان مغزها (گردو، بادام، پسته و فندق) علاوه بر ارزش پروتئینی مشابه گوشت، در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی مفید می‌باشد.
  • •    ذائقه افراد از کودکی شکل می گیرد علاقه کودک به غذاهای سالم را از این دوران در ذائقه کودک پرورش دهید.
    •    آیا می دانید بهترین روش کاهش وزن، رعایت رژیم غذایی متعادل و افزایش فعالیت بدنی می باشد؟
    •    آیا می دانید مصرف زیاد نمک از طریق غذاهای آماده و کنسروشده، خیار شور، آجیل های شور، تنقلاتی مانند چیپس، پفک و .. زمینه ابتلا به فشار خون را ایجاد می نماید؟
    •    آیا می دانید مصرف سوسیس و کالباس، شیرینی های خامه ای، سس ها، کبابهای کوبیده و آبگوشتهای پرچربی خطر ابتلا به چاقی و بیماری های قلبی-عروقی را افزایش می دهد؟
    •    سعی کنید بیشتر از مواد غذایی گیاهی تغذیه کنید. مصرف روزانه میوه ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کلید سلامتی شما می باشد.
    •    آیا می دانید بدن همه افراد روزانه به 3-2 لیوان شیر کم چربی یا جانشین های آن (ماست، دوغ کم نمک، پنیر، کشک) نیاز دارد؟ آیا شما این مقدار لبنیات را مصرف می کنید؟
    •    آیا می دانید حبوبات (عدس، لوبیا، ماش و ...) منابع بسیار خوبی از نظر پروتئین هستند و مصرف روزانه یک لیوان از آنها در برنامه غذایی توصیه می شود؟
    •     آیا می دانید مصرف روزانه نصف لیوان مغزها (گردو، بادام، پسته، فندق) علاوه بر ارزش پروتئینی مشابه 60 گرم گوشت، در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری های قلب و عروق مفید می باشد؟