منوی اصلی
آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه: 32
بازديدکنندگان امروز: 192
کل بازديدکنندگان: 234592
بازديدکنندگان آنلاين: 8
زمان بارگزاري صفحه: 0.6552 ثانيه
تهیه و انتخاب غذای سالم در خارج از منزل

چه نکاتی را در تهیه و مصرف غذا در بیرون از منزل رعایت کنیم:


•    در صورت مصرف گوشت قرمز، حتما چربی های قابل رویت جدا شوند.
•    اگر مایل به تهیه و مصرف کباب کوبیده هستید آن را با گوشت کم چرب تهیه کنید.
•    مقدار گوشت کمتر و سبزیجات بیشتری در تهیه غذا به کار ببرید.
•    ماهی کبابی بهتر از ماهی سرخ شده است چون چربی کمتری دارد.
•    در کنار غذاهایی مثل چلو کباب که خود حاوی چربی است از کره استفاده نکنید.
•    میزان روغن و نمک کمتری برای تهیه غذاها استفاده کنیم.
•    به جای سرخ کردن مواد غذایی، از روش بخارپز و آب پز کردن یا تنوری کردن(برای سیب زمینی و بادمجان) استفاده کنید.
•    به جای نوشابه، انواع شربت ها و یا آب میوه های صنعتی که قند زیادی دارند از دوغ بدون گاز، نوشیدنی های کم شیرینی و آب استفاده کنید.
•    از مصرف انواع سوسیس، کالباس و همبرگر در پیک نیک ها خودداری کنید.
•    از همراه بردن تنقلات شور و چرب مثل انواع چیپس و پفک و آجیل شور خودداری کنید. به جای آنها از تنقلات سالم تری مثل نخود، کشمش، گندم برشته، مغزهای خام و بدون نمک استفاده کنید.
•    به جای سس های چرب، از چاشنی های سالم مثل آب لیمو، آب نارنج، سرکه، روغن زیتون، سبزی های خشک و ماست کم چرب استفاده کنید.
•    به جای ماست خامه ای و ماست پر چرب انواع ماست های کم چرب را به همراه خود ببرید.
•    اگر مایلید غذای سرد مثل ساندویچ با خود ببرید، ساندویچ مرغ یا تخم مرغ و گوجه فرنگی یا انواع کوکوها که با روغن کم تهیه شده اند به جای سوسیس و کالباس استفاده کنید.
•    به جای نان های سفید از نان های سبوس دار مثل سنگک استفاده کنید.