منوی اصلی
آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه: 68
بازديدکنندگان امروز: 487
کل بازديدکنندگان: 266900
بازديدکنندگان آنلاين: 9
زمان بارگزاري صفحه: 1.1076 ثانيه
توصیه های تغذیه ایی کاهش چربی خون

توصیه های تغذیه ایی کاهش چربی خون:


کاهش تدریجی وزن بدن (در صورت وجود اضافه وزن )همراه با افزایش فعالیت و حرکات بدنی به خصوص پیاده روی مرتب روزانه (حداقل 30 دقیقه پیاده روی در روز (
مصرف ماهی و سایر آبزیان برای تامین اسید چرب امگا 3 در برنامه غذایی هفتگی (بصورت کباب شده بخار پزویا فر پز).
خودداری از مصرف امعاء و احشاء حیوانی مانند کله پاچه، دل ، جگر ، قلوه و ...
کاهش مصرف مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب اشباع و کلسترول مثل گوشت قرمز، لبنیات پرچرب، چربی های حیوانی، مارگارین، روغن های جامد، دمبه، کره ، سس مایونز، و سرشیر و…
)مصرف انواع حبوبات وجوو غلات کامل (سبوس دار مانند نان سنگک و نان جو .( فيبر موجود در مواد غذايي مانند حبوبات و غلاتي كه سبوس آنها جدانشده به كنترل سطح چربی خون كمك مي كند.)
جدا کردن کامل پوست مرغ وماهی وچربي قابل رؤيت گوشت قبل از طبخ آن
اجتناب از مصرف سوسيس و كالباس و همبرگر وفست فود ها
اجتناب ازمصرف غذاهاي سرخ كرده.(  ترجيحا غذا را به صورت آب پز، بخارپز، كباب شده يا تنوري تهيه كنید).
اجتناب از مصرف شيريني هاي خامه دار ، چيپس و سس هاي چرب
مصرف روزانه ومنظم سیر(بصورت کوبیده یا پخته شده )وپیاز.
مصرف روزانه  مواد غذایی حاوی کلسیم مانند ماست وشیر وپنیر کم چرب
مصرف روزانه میوه هاو سبزی های تازه) هویج انواع کلم بصورت خام یا پخته ،  سیب درختی و..)و سالاد در کنار وعده های غذایی
مصرف زرده تخم مرغ را به 3 تا 4 عدد در هفته محدود کنند(در مصرف سفیده تخم مرغ این محدودیت وجود ندارد.)
مصرف قندهای ساده و مواد غذایی حاوی آنها مانند قند، شکر، شکلات، آّب نبات، شیرینی، عسل، مربا نوشابه های گازدار، شربت ها، آبمیوه های صنعتی ، ماءالشعیر و ... رامحدود کنید.
مصرف متعادل زیتون وروغن زیتون (بجای روغن نباتی جامدوحیوانی)ومغز گردووبادام و سویا .