منوی اصلی
آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه: 95
بازديدکنندگان امروز: 675
کل بازديدکنندگان: 311432
بازديدکنندگان آنلاين: 10
زمان بارگزاري صفحه: 1.1544 ثانيه
توصیه های کوچک برای مقابله سازگارانه با استرس

استرس احساس هیجانی گاه مثبت و گاه منفی است که در شرایط خوشایند و ناخوشایند به انسان دست می دهد و حالاتی مانند سرگیجه ، لرزش،تعریق و تهوع و... بوجود می آورد. انسان همیشه و در هر موقعیتی دستخوش تجارب مختلف است و استرس موضوعی غریب نبوده و نخواهد بود . پس راهکار این است که اقداماتی انچام دهیم تا بتوانیم تاثیر استرس را برروی روان خود کاهش دهیم .از جمله اقداماتی مانند:
-تنظیم محیط فیزیکی خود :نور ،رنگ،سر و صدا چیزهایی هستند که بر حواس ما اثر گذاشته و می تواند هم عامل استرس و هم کاهنده آن باشد. مثلا رنگ آبی برای دیوارها رنگ مناسبی است .
-خودمان را تشویق کنیم:گاهی افراد بخاطر شرایط بوجود آمده خود را سرزنش می کنند و در چنین مواقعی بزرگترین خطای فرد خودگویی منفی است چون استرس آفرین هستند .خوب است که هنگام انجام کارهای مثبت و سازنده با خود بگوییم "کارم خوب بود"
-برنده ها را انتخاب کنید :روابط بین فردی محتاج سرمایه گذاری عاطفی فراوان است.افراد منفی باف ،منزوی بر استرس می افزایند.
-رسم و قاعده برای خود ایجاد کنید:افراد پر مشغله استرس زیادی را تحمل می کنند در حالیکه داشتن رسوم خاص صرفه جویی در وقت است .
-به زندگی معنوی خود غنا ببخشید:داشتن یک اعتقاد مذهبی افق دید ما را وسیغ می کند و سعه صدر میدهد و در شرایط استرس زا بسیار کمک کننده است .
-از کمال گرایی روی برگردانید .کمالگرایی یکی از مهمترین عوامل استرس زای زندگی است
-بچه شوید:در مواقع استرس یک مدتد بردارید و نقاشی بکشید ،آدامس بادکنکی بجوید ،بلند بخندید
-از سرعت خود کم کنید:پله ها را ندوید ،هنگام خوردن غذا مکث کنید
-یک سرگرمی برای خودمان درست کنیم :سرگرمی این است که وقتی به آن مشغولیم متوجه گذر زمان نمی شویم و باعث تنوع در زندگی می شود .
-داشتن مدیریت مالی :زندگی کردن در چارچوب توانایی مالی خود از استرس می کاهد.