منوی اصلی
آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه: 115
بازديدکنندگان امروز: 679
کل بازديدکنندگان: 311436
بازديدکنندگان آنلاين: 11
زمان بارگزاري صفحه: 1.1076 ثانيه
مهارت های زندگی

مهارتهای زندگی -کنترل خشم و مدیریت استرس (1)
1.    کنترل نکردن خشم و فوران آن به شکل پرخاشگری سبب کاهش حافظه و کاهش تمرکز نسبت به موقعیت و رفتار اطرافیان می گردد و کارایی را ضعیف می کند.
2.    خشمگین شدن های متوالی در دراز مدت زمینه ساز بیماریهای قلبی و عروقی شده و می تواند موجب سکته قلبی ومغزی شود.
3.    برای اینکه خشم خود را کنترل کنید، و ببینید علائم جسمی و روحی خشم به چه ترتیبی در شما شروع می شود و ادامه می یابد و علامت غیر قابل کنترل کدام است، سپس آن علامت حذف یا اصلاح نمایید .
مهارتهای زندگی -کنترل خشم و مدیریت استرس (2)
4.    به احساس خشم در خود توجه کنید و بدانید که عصبانی هستید، خشم یک احساس طبیعی است آن را انکار نکنید و از آن نترسید، شما بدون پرخاشگری می توانید خشم خود را کنترل کنید.
5.    خشم های کوچک وجزیی را در خود نگه ندارید، چون تراکم آنها در درون به احساسات پیچیده مبدل و ممکن است برای شما مشکلاتی را درست کند سعی کنید با حفظ آرامش علل آنها را شناسایی و رفع نمایید
6.    یک قانون کلی برای کنترل خشم: بین عاملی که خشم را ایجاد کرده و عکس العمل خود وقفه ایجاد کنیم. این وقفه می تواند کمک کند آرامش نسبی پیدا کنیم ودرست تصمیم بگیریم.
مهارتهای زندگی -کنترل خشم و مدیریت استرس (3)
7.    یاد بگیرید به آسانی نظر خودتان را بیان کنید، اعتراض کنید و درخواست کنید و احساسات خود را ابراز کنید.
8.    به راحتی به خواسته های دیگران که برایتان مقدور نیست یا مایل به انجام آن نیستید  نه بگویید.
9.    به خود اطمینان داشته باشید واگر نیاز بود تغییر عقیده بدهید ودر مقابل خواسته های بیش از حد دیگران ایستادگی کنید.
مهارتهای زندگی -کنترل خشم و مدیریت استرس (4)

10.    خودتان را دوست داشته باشید و برای زندگی خودتان تصمیم بگیرید وبرای احساسات و دلیل کارهای شخصی خود به دیگران توضیح ندهید.
11.    رفتار جرات مندانه همیشه فرد را در رسیدن به اهداف خود موفق نمی سازد بیاد داشته باشید دیگران نیز حق دارند جرات مندانه عمل کنند ،یعنی با خواسته های ما مخالفت کنند .
12.    در صورتی که جواب شما به خواسته دیگران نه می باشد و فرد مقابل اصرار دارد سکوت کرده یا موضوع صحبت را عوض کنید و یا بگویید در صورت اصرار بیشتر آن جا ترک می کنید.

مهارتهای زندگی – خود آگاهی
1.    خود آگاهی یعنی تفکر مثبت نسبت به خود، شناسایی نقاط قوت وضعف در خود و داشتن تصویر واقع بینانه از خود
2.    خود آگاهی یعنی پاسخ به سوال مهم من کیستم؟
مهارتهای زندگی - توانایی گرفتن تصمیم جدی
1.    مهارت تصمیم گیری یکی از مهارتهایی است که می توان آن را آموخت و تمرین کرد .
2.    مهارت تصمیم گیری ابزاری است که می توان برای شکل دادن به آینده مثبت از آن استفاده کرد.
3.    مهارت تصمیم گیری یعنی داشتن اطلاعات و آگاهی کافی با توجه به اهداف واقع بینانه خودمان
4.    مهارت تصمیم گیری یعنی از بین راه حل های مختلف بهترین راه را انتخاب کرده و به کار گیریم و پذیرای پیامد های آن باشیم.
مهارتهای زندگی - گوش دادن
1.    گوش دادن فعال یعنی گوش دادن هدفمند، همراه بودن با گوینده در کل حرفهای او
2.    مهارت گوش دادن فعال از مهمترین ابزارها برای برقراری یک ارتباط موفق است
3.    گوش دادن فعال یک مهارت است که باید آنرا آموخت و بکار گرفت
4.    گوش دادن فعال باعث درک درست از موقعیت و دیگران شده وضمن برآورده کردن خواسته های خود باعث رضایت طرف مقابل می گردد.
مهارتهای زندگی - همدلی
1.    همدلی یعنی درک احساس طرف مقابل و احترام به احساس او
2.    همدلی کمک می کند تفاوتها را بپذیریم و ارتباطات بین فردی مناسبتری با افراد مختلف برقرار کنیم
3.    سخن گفتن صحیح از ضروریات ارتباط موثر بین فردی است.
بهداشت روان (1)
1.    احساس دوست داشتن ودوست داشته شدن به عنوان تکیه گاه باعث ایجادپیشگیری از افسردگی می شود.
2.    امیدواریی در زندگی باعث کم شدن  مشکلات روحی در انسان می گردد.
3.    صداقت، راستی ودرستی باعث لذت در زندگی میشود ودروغ لذت زندگی را از افراد می گیرد.
بهداشت روان (2)
4.    احساس اقتدار در مقابل ضعف حالتی است که باید آن راتقویت کرد در غیر این صورت اعتماد به نفس خود را از دست خواهید داد .
5.    از گذاشتن قوانین زیاد ودست وپا گیر برای خودتان پرهیزکنید
6.    ارتباط صمیمانه و توام با احترام می تواند حمایتهای خانوادگی و اجتماعی را برای فرد فراهم آورد.
بهداشت روان (3)
7.    افکار و احساسات خود را به طور مستقیم و صریح بیان کنیم در حالیکه ارزش ها و قوانین دیگران مورد حمله قرار نگبرد.
8.    «نمی توانم، نمی دانم و نمی شود» در انسان وجود ندارد انسان اراده دارد  اگر بخواهد می تواند و اگر بخواهد می شود.
9.    مسائل زندگی  اگر حل نشده باقی بماند تنش روانی به دنبال دارد که به دنبال آن مشکلات جسمی به وجود خواهد آمد.
بهداشت روان (4)

10.    مدیریت و رهبری زندگی خود را به عهده بگیریم و احساس مدیریت و رهبری را در خود تقویت کنیم.
11.    امور زندگی خود را مثبت ارزیابی کنیم، مشورت کنیم و با توکل به خدا و اطمینان به خود تصمیم بگیریم و عمل کنیم.
علایم سلامت روان (1)
1.    علامت سلامت روان مهربانی، مودب بودن، احترام گذاشتن به دیگران و بخشیدن اشتباهات خود ودیگران است
2.    انسان با روان سالم از زندگی خود لذت می برد و از آن راضی است و برای خودش ارزش قائل است و از خود و زندگی توقع واقع بینانه دارد.
3.    از علامت سلامت روان تعادل در بروز احساسات و هیجانات و ابراز به موقع شادی و غم  می باشد.
علایم سلامت روان (2)
4.    انسان سالم بدبین نیست وسوءظن ندارد وبه افکار منفی و بد بینانه اجازه بروز نمی دهد و آنها را کنترل می کند.
5.    انسان سالم  افراط وتفریط نمی کند، صبر وتحمل خوبی نسبت به مسائل دارد و بدون جهت برای خود ودیگران مسئله درست نمی کند و درصورت نیاز از دیگران کمک می خواهد
6.    انسان سالم رویا پرداز و خیال پرداز نیست. واقع بین است و براساس ارزشها و اهداف خود تصمیم می گیرد.
علایم سلامت روان (3)
7.    انسان سالم نسبت به یادگیری مهارتها حساس است وخودش را خوب می شناسد و در صدد برطرف کردن نقاط ضعف خود می باشد.
8.    انسان سالم می تواند خشم خود را کنترل کند –زود تصمیم  نمی گیرد –عجول نیست و احساس آرامش و امنیت و قدر شناسی می کند.
9.    انسان سالم انعطاف پذیر است و شوخ طبع است ودر عین حال مودب می باشد.
علایم سلامت روان (4)
10.    انسان سالم به سلامت خودش اهمیت می دهد و نسبت به تغذیه خود اهمیت می دهد وورزش می کند و دخانیات والکل مصرف نمی کند.
11.    انسان سالم دوستان خوبی دارد و از تنهایی های خویش نیز لذت می برد.
12.    یکی از علائم بهم خوردن سلامت روانی، افسردگی و اضطراب  یا وسواس است.
13.    اگر زود عصبانی می شوید یا خوابتان دچار اشکال شده تعادل روانی شما بهم خورده است.