ساختار مرکز
آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه: 339
بازديدکنندگان امروز: 45
کل بازديدکنندگان: 602311
بازديدکنندگان آنلاين: 20
زمان بارگزاري صفحه: 0.7956 ثانيه
روش های ترک سیگار

ابتدا برای ترک سیگار تصمیم بگیرید و سپس زمان خاصی را برای این کار انتخاب کنید .
راههای زیادی برای ترک سیگار وجود دارد ، برای هر فرد یکی از این راهها مناسب است .
1.      راه اول این است که از یک روز معین ترک سیگار را شروع کنید و دیگر اصلا سیگار نکشید و در این تصمیم خود محکم باشید  . در این صورت یکباره سیگار را ترک خواهید کرد .
2.      راه دوم اینکه سیگار را کم کم ترک کنید : برای این کار می توانید :
-         میزان مصرف روزانه سیگار را کم کنید .
-         مکان همیشگی سیگار کشیدن را عوض کنید .
-         زمان همیشگی سیگار کشیدن را به تاخیر بیندازید .
-         سیگارتان را وقتی نصفه شد خاموش کنید .
-         در نهایت سیگار را کاملاً کنار بگذارید .
 
¯    اگر نیازی دارید دستهایتان مشغول باشند ، گرفتن قلم ، کلید یا تسبیح دردست را امتحان کنید .
¯    با ترک سیگار ممکن است میل شدید به کیشدن سیگار پیدا کنید ، در این صورت انجام کارهای زیر می تواند بشما کمک کند.
-         دوبار پشت سر هم یک نفس عمیق بکشید .
-         یک لیوان آب یا نوشیدنی دیگر بنوشید .
-         کار دیگری انجام دهید به عنوان مثال از خانه بیرون بروید و قدم بزنید .
-         بضررهای سیگار کشیدن فکر کنید .
-         اگر کسی به شما سیگار تعارف کرد ، بدون تردید بگویید : نه من سیگار نمی کشم .
-         اگر قبلا زیاد سیگار می کشیدید ممکن است برای ترک ، نیاز به استفاده از آدامس نیکوتین دار یا برچسب ترک سیگار داشته باشید . در باره چگونگی مصرف آن از پزشک یا داروساز استفاده کنید .
-         اگر پس از ترک سیگار ، بار دیگر کشیدن سیگار را شروع کردید ، دلسرد نشوید در وقت مناسب دیگری مجددا ترک سیگار را شروع کنید .
در واقع تنها راه کاهش مضرات سیگار، ترک سیگار است
 
برخی از اثرات ترک سیگار
¯    20 دقیقه بعد از ترک سیگار ، فشار خون و ضربان قلب به حد طبیعی برمی گردد .
¯    8 ساعت پس از ترک سیگار ، مقدار اکسیژن خون به حد طبیعی بر می گردد .
¯    24 ساعت پس از ترک سیگار ، اثرات آن از ریه ها کم کم پاک می شود .
¯    48 ساعت پس از ترک سیگار قدرت چشایی و بویایی بهتر می شود .
¯    72 ساعت پس از ترک سیگار ، تنفس راحت تر می شود .
¯    2 تا 12 هفته پس از ترک سیگار ، گردش خون بهتر می شود .
¯    3 تا 6 ماه بعد از ترک سیگار ، سرفه ، خس خس و مشکلات تنفسی خوب می شود .
¯    5 ساعت پس از ترک سیگار ، خطر حمله قلبی نصف یک فرد سیگاری می شود .
¯    10 سال پس از ترک سیگار ، خطر سرطان ریه نصف یک فرد سیگاری می شود و خطر سکته قلبی ، مانند کسی است که هرگز سیگار نکشیده است .
سیگار کشیدن  نه تنها سلامتی خود فرد را به خطر می اندازد بلکه تجاوز آشکار به حقوق دیگران به خصوص کودکان است .
افرادی سیگاری می گویند که هیچ چیز لذت بخش تر از کشیدن یک نخ سیگار بعد از یک روز خسته کننده نیست.  با اینحال اکثر آنها بزرگترین آرزوی خود را پایان دادن به این عادت زننده شان می دانند .