• 1394/11/20 - 07:54
  • 65
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

سیب، سامانه یکپارچه بهداشت به زودی رو نمایی می گردد.

ین سامانه با بالاترین سطح فناوری و استفاده از توان متخصصان مجرب کشور از سال 1392 تا کنون طراحی و به مرحله بهره برداری رسیده است. این سامانه که تا کنون در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است، جایگزین پرونده های کاغذی خانوار در مراکز سلامت جامعه خواهد شد و نقش مهم و موثری را در تسهیل فرایند ارائه خدمت به شهروندان خواهد داشت.

سیب، سامانه یکپارچه بهداشت به زودی رو نمایی می گردد. این سامانه با بالاترین سطح فناوری و استفاده از توان متخصصان مجرب کشور از سال 1392 تا کنون طراحی و به مرحله بهره برداری رسیده است. این سامانه که تا کنون در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است، جایگزین پرونده های کاغذی خانوار در مراکز سلامت جامعه خواهد شد و نقش مهم و موثری را در تسهیل فرایند ارائه خدمت به شهروندان خواهد داشت.
ويژگي ها:
     تکنولوژی بالا (پیچیدگی درونی و کاربری آسان)
    ثبت رخدادها در محل وقوع (خدمات، مجوزها، فرایندها)
    مهندسی مجدد فرایندها (حفظ فرایندهای لازم و حذف فرایندهای زاید )
    گزارش های جامع و کامل و سیستم گزارش ساز
    خدمات کاربری بر اساس حداقل امکانات سخت افزاری و بسترهای ارتباطی
    داشبوردهای مدیریتی برخط
كاركردها:
    مدیریت جمع آوری، ذخيره، پردازش، بازیابی و توزيع اطلاعات واحدهای ارائه دهنده خدمت شامل اطلاعات مکانی،امکانات و تجهیزات، تعمیرات و استانداردهای مربوطه در دوره های زمانی مختلف.
    مدیریت اطلاعات ارائه دهندگان خدمت شامل نقشها و سطوح دسترسی .
    مدیریت اطلاعات دریافت کنندگان بر اساس بانکهای اطلاعاتی موجود در سطح ملی و محلی و ارائه خدمات سلامت بر اساس سن، جنسیت، علائم خطر، بیماریها، محل ‌سکونت، خانوار، پیگیری ها از طریق ابزارهای در دسترس ارائه دهندگان خدمت و ..
    ارائه گزارشهای دوره ای روزانه، ماهانه، فصلی و سالانه بر اساس رخدادهای ثبت شده در سیستم و دسته بندی اطلاعات بر اساس رخدادهای مورد درخواست مانند زیج حیاتی، بیماریهای غیرواگیر بر اساس سن و جنس و ...
    ارائه خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی مانند ویزیت، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه بر حسب نیاز واحدهای مربوطه.
    مدیریت مالی واحدهای ارائه دهنده خدمت ، میزان اعتبار و هزینه ابلاغی منطبق بر عملکرد
    مدیریت زمان و تواتر خدمت در مراکز ارائه دهنده خدمات بر اساس ویژگی های دریافت کنندگان خدمت

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 22492
کلمات کلیدی