واحد طرح و گسترش شبکه

 

حسین احسان امجدی

سمت : کارشناس مسئول توسعه شبکه و ارتقای سلامت

رشته و مدرک تحصیلی : کارشناسی بهداشت عمومی

شماره تماس :36632169

 

مهندس عبدالرضا زارعی

سمت : کارشناس طرح و گسترش شبکه(پزشک خانواده)

رشته و مدرک تحصیلی : کارشناسی ارشد بهداشت حرفه‌ای

شماره تماس : 36610382

 

مهندس سید ابوالحسن کاظمی

سمت :کارشناس طرح و گسترش شبکه

رشته و مدرک تحصیلی : کارشناسی بهداشت حرفه ای

 شماره تماس :36610382

 

مجید حاج مرادی

سمت : کارشناس طرح و گسترش شبکه

رشته و مدرک تحصیلی : کارشناسی آمار

شماره تماس : 36705752

 

مهندس محمدرضا جعفر نژاد متقیان

سمت : کارشناس گسترش شبکه 

رشته و مدرک تحصیلی : کارشناسی بهداشت حرفه ای

شماره تماس : 36705752

 

حامد بهرامی

سمت : مسئول واحد تجهیزات پزشکی

رشته و مدرک تحصیلی : کاردان تجهیزات پزشکی

 

مهندس فاطمه یوسفی

سمت : کارشناس طرح و گسترش شبکه(طرح تحول و نیروی انسانی)

رشته و مدرک تحصیلی: کارشناسی بهداشت محیط

شماره تماس : 36610598

 

مریم احمدلو

سمت : کارشناس طرح و گسترش شبکه

رشته و مدرک تحصیلی : دیپلم بهیاری

شماره تماس : 36610598

 

 زهرا اسدی

سمت : کارشناس ثبت مرگ

رشته و مدرک تحصیلی : کارشناس فناوری اطلاعات سلامت

شماره تماس : 36610382

 

  • 1403/03/29 - 09:15
  • 21
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

راهکارهای جلوگیری از کمردرد هنگام رانندگی

راهکارهای جلوگیری از کمردرد هنگام رانندگی

 

شاید شما هم هنگامی که در ترافیک هستید و یا با خانواده به مسافرت رفته اید، مشکل کمردرد و گردن درد را تجربه کرده اید. اما می توان با نشستن درست و رعایت چند نکته ساده، رانندگی لذت بخشی را تجربه کرد.

هنگام رانندگی علاوه بر اینکه مهره ها و دیسک های کمر فشار نشستن های طولانی مدت را تحمل می کنند، حرکات مکرر ماشین نیز به بدن فشار وارد می کند. برای همین هنگام رانندگی دچار دردهای اسکلتی عضلانی می شوید.

رانندگی اغلب به کمردرد می انجامد، به ویژه وقتی در سفر هستید و مجبور می شوید طولانی مدت رانندگی کنید. رانندگی همچنین ممکن است کمردرد را در یک شخص مبتلا تشدید کند. ناحیه کمر باید به طور مناسبی هنگام رانندگی حمایت شود تا از آسیب به آن جلوگیری شود. نخستین کاری که برای جلوگیری از کمردرد و فتق دیسک کمر باید انجام دهید، تنظیم فاصله با پدال ها است.

بنابراین توصیه می شود صندلی خود را طوری تنظیم کنید که فاصله شما از پدال ها مناسب باشد تا مجبور نباشید برای فشردن پدال ها از تکیه گاه خود فاصله بگیرید. باید نشیمنگاه و ناحیه کمر به تکیه گاه صندلی چسبیده باشد. اگر تکیه گاه اتومبیل فاقد حمایت کننده است، یا به اصطلاح گودی کمرتان خالی است، توصیه می شود از یک پشتی طبی مناسب استفاده کنید. همچنین فاصله صندلی تا پدال باید طوری تنظیم شود که زانوها کمی خم (در حدود ۱۲۰ درجه) قرار گیرد.

سقف اکثر اتومبیل ها کوتاه است و بنابراین فضای داخلی اتومبیل ها کوچک است. صندلی ها پایین تر جاسازی می شود و هنگام استفاده، از سوی فرد به عقب کشیده می شود. این حالت سبب می شود پاها در هنگام نشستن راست و مستقیم قرار گیرد که فشار زیادی روی عضلات همسترینگ (سه ماهیچه در ناحیه پشت استخوان ران) وارد می کند. همه اینها نیروی کشنده ای بر عضلات لگن وارد می کند و سبب می شود لگن به عقب بچرخد.

چرخش لگن به عقب باعث صاف شدن گودی کمر می شود و انحنای طبیعی ستون فقرات را از بین می برد. صاف شدن گودی کمر فشار زیادی روی مفاصل بین مهره ای، عضلات و مهره های کمر وارد می کند و باعث کمردرد می شود.   

علاوه بر کمردرد، این نوع نشستن در اتومبیل روی ستون فقرات گردنی و ناحیه سینه هم فشار وارد می کند. وقتی صندلی به عقب کشیده می شود، گردن تا ۲۰ درجه به جلو خم می شود تا راننده بتواند مستقیم به جلو نگاه کند که این عمل فشار زیادی روی مهره های گردن وارد می کند و فرد دچار گردن درد می شود.     

توجه کنید خم شدن بیش از حد زانو، در یک زاویه حدود ۱۰۰ درجه، وقتی راننده خیلی نزدیک به پدال ها می نشیند، نیز می تواند به بدن آسیب برساند و گردش خون را مختل کند.

هنگام رانندگی روی سطح ناصاف ستون فقرات مجبور است ضربه های سریع و تند را تحمل کند. برای کاهش ضربه های خودرو می توانید از «به نشین» تولید شده از فوم مناسب استفاده کنید. رانندگی در دست اندازها در طولانی مدت می تواند به اسکلت بدن آسیب برساند. یک به نشین تولید شده از فوم مناسب نیز می تواند ارتعاشات وارد به ستون فقرات را جذب کند. صندلی خود را به قدری بالا ببرید تا قادر باشید جاده را به راحتی ببینید. اگر وقتی روی صندلی می نشینید خیلی پایین هستید، از به نشین استفاده کنید تا به جاده و محیط اطراف مسلط شوید. 

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 61489