واحد طرح و گسترش شبکه

 

حسین احسان امجدی

سمت : کارشناس مسئول توسعه شبکه و ارتقای سلامت

رشته و مدرک تحصیلی : کارشناسی بهداشت عمومی

شماره تماس :36632169

 

مهندس عبدالرضا زارعی

سمت : کارشناس طرح و گسترش شبکه(پزشک خانواده)

رشته و مدرک تحصیلی : کارشناسی ارشد بهداشت حرفه‌ای

شماره تماس : 36610382

 

مهندس سید ابوالحسن کاظمی

سمت :کارشناس طرح و گسترش شبکه

رشته و مدرک تحصیلی : کارشناسی بهداشت حرفه ای

 شماره تماس :36610382

 

مجید حاج مرادی

سمت : کارشناس طرح و گسترش شبکه

رشته و مدرک تحصیلی : کارشناسی آمار

شماره تماس : 36705752

 

مهندس محمدرضا جعفر نژاد متقیان

سمت : کارشناس گسترش شبکه 

رشته و مدرک تحصیلی : کارشناسی بهداشت حرفه ای

شماره تماس : 36705752

 

حامد بهرامی

سمت : مسئول واحد تجهیزات پزشکی

رشته و مدرک تحصیلی : کاردان تجهیزات پزشکی

 

مهندس فاطمه یوسفی

سمت : کارشناس طرح و گسترش شبکه(طرح تحول و نیروی انسانی)

رشته و مدرک تحصیلی: کارشناسی بهداشت محیط

شماره تماس : 36610598

 

مریم احمدلو

سمت : کارشناس طرح و گسترش شبکه

رشته و مدرک تحصیلی : دیپلم بهیاری

شماره تماس : 36610598

 

 زهرا اسدی

سمت : کارشناس ثبت مرگ

رشته و مدرک تحصیلی : کارشناس فناوری اطلاعات سلامت

شماره تماس : 36610382

 

  • 1395/07/24 - 08:27
  • 113
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

30-24 مهرماه، هفته سلامت روان: کرامت انسانی در سلامت روان

کمکهای اولیه روانشناختی به معنای واکنش وپاسخ حمایتی وانسانی به هر فردی که رنج می برد وممکن است نیازمند پشتیبانی وحمایت باشد است. کمکهای اولیه روانشناختی اولیه می تواند شامل موارد زیر باشد. 1. کمک وپشتیبانی به افرادمبتلا به هر حادثه ای طوری که ایجاد مزاحمت و مداخله نکند 2. تشخیص نیازها و نگرانیهای فرد حادثه دیده ...

 

نقش کمکهای اولیه روان شناختی در بلایا و حوادث

کمکهای اولیه روانشناختی به معنای واکنش وپاسخ حمایتی وانسانی به هر فردی که رنج می برد وممکن است نیازمند پشتیبانی وحمایت باشد است. کمکهای اولیه روانشناختی اولیه می تواند شامل موارد زیر باشد.
1.    کمک وپشتیبانی به افرادمبتلا به هر حادثه ای  طوری که ایجاد مزاحمت و مداخله نکند .
2.    تشخیص نیازها و نگرانیهای فرد  حادثه دیده
3.    کمک به فرد یا افرادی که مستحق دریافت نیازهای اولیه می باشند (برای مثال نیازمند آب غذا، اطلاعات)
4.    گوش دادن به صحبتهای فرد حادثه دیده ،اما اورا وادار به صحبت نکنیم
5.    تسلی فرد یا افراد حادثه دیده وکمک به آنهادر جهت ایجاد احساس آرامش
6.    حفظ امنیت و حفاظت  از افراد آسیب دیده در برابر آسیبهای بیشتر

باید ها ونبایدهای اخلاقی پیشنهادی به منظور راهنمایی برای جلوگیری از آسیبهای بیشتر به افراد حادثه دیده تابهترین مراقبت ممکن به مناسبرترین شیوه به انها ارائه گردد.
بایدها
•    صادق وقابل اعتماد باشید
•    به حقوق مردم احترا بگذارید تا خودشان تصمیم بگیرند
•    از تعصبات وپیش داوریهای خود آگاه باشید و از انها بپر هیزید
•    برای افراد آسیب دیده روشن کنید حتی اگر الان کمکهای شما رارد کنند باز هم در آینده می توانندبرای کمک خواستن روی کمک شما حساب کنند
•    حریم خصوصی افراد را رعایت کنید ودر صورت نیاز سرگذشت افراد را محرمانه نگه دارید
•    با در نظر گرفتن فرهنگ ،سن وجنس فرد آسیب دیده رفتار مناسبی داشته باشید
نبایدها
از ارتباط خود به عنوان کمک کننده سوء استفاده نکنید
در مقابل کمکی که به افراد آسیب دیده میکنید تقاضای پول یا مساعدت نکنید
وعده ها یا اطلاعات نادرست ندهید
درمهارت خود مبالغه نکنید
کمکها رابه افراد آسیب دیده تحمیل نکنید واگر کسانی کمک نمی خواهند در کار آنها مداخله نکنید
افراد آسیب دیده را مجبور به بازگو نمودن سرگذشت شان  نکنید
سرگذشت افراد رابا یکدیگر در میان نگذارید
درباره رفتار آفراد آسیب دیده از روی اعمالیا احساسات آنها قضاوت نکنید 
در ارائه کمکهای اولیه روانشناختی چگونه شما میتوانید به دیگران کمک کنید  ؟
•    فورا مداخله کنید
•    آرام باشید
•    از افراد یا فرد آسیب دیده حمایت عاطفی کنید
•    حضور فعال داشته باشید
•    خوب گوش دهید و خانواده وجامعه رادر این امر دخالت دهید
•    به احساسات افراد یا فرد آسیب دیده احترام بگذاریم وصبور باشید
•    آفراد یا فرد آسیب دیده را به بیان واقعیت تشویق کنید
•    اطلاعات درست از حادثه وحادثه دیدگان فراهم آورید
•    اطمینان وقول بی جا به حادثه دید گان  ندهید
•    به حادثه دیده گان کمک کنید تا خود را به عنوان قربانی غیر فعال نکند بلکه به طور فعال در کمک رسانی فعالیت کند
•    توانمندی افراد حادثه دیده را به آنها گوشزد کنید ودر شناخت نیازها وحل مشکلات آنها را یاری دهید
•    به افراد حادثه دیده کمک کنید تا از درمان وبهبودی مناسب بهره مند گردند
در کمک کردن مسئولانه  به افراد یا فرد حاثه دیده چهار نکته کلیدی را فراموش نکنید
1.    مراقبت از خود: توجه به سلامت ورفاه شخصی خودتان بسیار مهم است  تا مطمئن شوید هم از نظر عاطفی وهم از نظر جسمانی توانایی کمک به دیگران را دارید یا خیر
2.    ملاحظات ایمنی ،حیثیتی وحقوقی :زمانی که شما در شرایطی مسئولیت بر عهده می گیرید که افرادتحت تاثیر  یک رویداد یا حادثه ناراحت کننده قرار گرفته اند ،رعایت ملاحظات ایمنی و حیثیتی وحقوقی بسیار اهمیت دارد :
•    امنیت
پرهیز از انجام اقداماتی که به افراد در معرض خطر آسیب بیشتری برساند
اطمینان از اینکه بهترین توانایی خود را برای بزرگسالان وخرد سالانی که نیازمند به کمک هستند را انجام می دهید تا آسیبهای  جسمی وروانی بیشتری به آنها وارد نشود .
•    حیثیت
با توجه به آداب ورسوم و فرهنگ افراد با آنها برخورد کنید.
•     حقوقی
•    مطمئن شوید همه افراد حادثه دیده به طور منصفانه وبدون تبعیض به کمکها دسترسی داشته باشند
•    با هر فرد حاثه دیده که روبرو می شوید فقط به بهترین شیوه عمل کنید
•    به افراد آسیب دیده برای مطالبه حقوقشان ودسترسی به حمایتهای موجود کمک کنید .

 

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 25143
کلمات کلیدی